Студенти Електронског факултета Милош Вишић, Богдан Костић и Александар Павловски представљали су наш факултет на међународном такмичењу из области роботике и вештачке интелигенције у Скопљу и том приликом остварили запажене резултате.

Фото: RoboMac
Факултет за електротехнику и информационе технологије из Скопља и ове године је био домаћин такмичења из области роботике и вештачке интелигенције „Robomac“. Своје представнике на овом такмичењу имао је и Електронски факултет из Ниша, а наши студенти Милош Вишић, Богдан Костић и Александар Павловски имали су запажену улогу.
Они су се такмичили у категорији „Colour coded challenge“, где је изазов био да се од нуле направи и програмира робот који прати линију и има могућност препознавања боје.
Они су се такмичили у категорији „Colour coded challenge“, где је изазов био да се од нуле направи и програмира робот који прати линију и има могућност препознавања боје.
Павловски је са својом колегиницом из Скопља, Аном Софрониевском, освојио друго место, док су Милош и Богдан били трећи. Тим са Електронског у саставу Павловски, Вишић, Костић учествовао је заједно у квизу и ту био првопласиран.
О томе како им је било у Скопљу говорио је један од учесника тима, Александар Павловски.
„Сав материјал (растер плоче, отпорнике, DC моторе, ардуино UNO, интегрисана кола, точкиће за ауто) и алате (лемилице, бушилице...) обезбедио нам је факултет у Скопљу. Наше је било само да понесемо лаптоп. Такође је од стране њиховог факултета био обезбеђен и смештај у центру града, тако да је све било одлично“, каже Павловски.

Фото: RoboMac
Такмичење је трајало шест дана, а Александар нам је открио како је то изгледало на лицу места, те објаснио како је могуће радити у различитим тимовима.
„Првог дана екипе добијају сав материјал, алате и тачан задатак везан за категорију коју су изабрали и који треба да испуне до петка. Екипе имају слободу да реше задатак/изазов на начин на који њима највише одговара али само уз помоћ компоненти које су добиле првог дана, није дозвољено коришћење додатних компонененти. Последњег дана се одржава велико финале где учествују екипе које су успешно савладале свој изазов. На такмичење су дошли студенти из околних земаља и интересантно је то што је могуће при пријављивању на такмичење навести колеге са којима желите да радите или да се пријавите самостално и да будете подељени у насумичним тимовима са непознатим студентима из околних држава“, закључио је Павловски.
Пријављивањем на ово такмичење могуће је одабрати неколико категорија, а ове године су то биле следеће области:
„Првог дана екипе добијају сав материјал, алате и тачан задатак везан за категорију коју су изабрали и који треба да испуне до петка. Екипе имају слободу да реше задатак/изазов на начин на који њима највише одговара али само уз помоћ компоненти које су добиле првог дана, није дозвољено коришћење додатних компонененти. Последњег дана се одржава велико финале где учествују екипе које су успешно савладале свој изазов. На такмичење су дошли студенти из околних земаља и интересантно је то што је могуће при пријављивању на такмичење навести колеге са којима желите да радите или да се пријавите самостално и да будете подељени у насумичним тимовима са непознатим студентима из околних држава“, закључио је Павловски.
Пријављивањем на ово такмичење могуће је одабрати неколико категорија, а ове године су то биле следеће области:
Colour coded challenge – дизајн и програмирање робота базираног на ардуино развојном систему који прати линију и препознаје боје;
AI Agents – програмирање интелигентних агената да пронадју и елиминишу противника у динамичком окружењу;
Robotic Arm Challenge – комбиновање роботике и машинског вида како би се сортирали предмети различитих боја и облика;
The ChatBot challenge – управљање роботима гласовним командама;
Self-Racing Cars – програмирање NVIDIA JetBot-ова да што брже савладају одређену стазу.
AI Agents – програмирање интелигентних агената да пронадју и елиминишу противника у динамичком окружењу;
Robotic Arm Challenge – комбиновање роботике и машинског вида како би се сортирали предмети различитих боја и облика;
The ChatBot challenge – управљање роботима гласовним командама;
Self-Racing Cars – програмирање NVIDIA JetBot-ова да што брже савладају одређену стазу.